dilluns, 26 d’agost del 2013

I aquí la continuació de la crònica d'unes vacances esportives.

El 13 d’agost els meus pares arriben a Vilamur i com ja és tradició anem a sopar al cafè Pessets. La millor proposta culinària dels Pirineus però no de carn sinó d’estil més tocat i posat. Ens mengem llagostins arrebossats de kikos, patata emmascarada amb tòfona, una truita de riu esplèndida, entrecot del pallars a les tres mostasses, una fondue genial...tot són tapetes, eh, no us espanteu. I un bon crep de sucre i canyella amb el papi per arrodonir el sopar.

El dia 14 cambiem el paisatge pallarès per l'empordanès i marxem cap a Figueres, però sabeu què faig abans de marxar no? Corro 8 km direcció el Port del Cantó. El terra està moll del xàfeg de la nit anterior. Fa cinc minuts que estic trotant i ja tinc els peus i les sabates xops. La baixada l’he de fer amb cura, però és molt agradable córrer a mitjans d’agost amb aquesta sensació de frescor.

Arribem a Figueres i el primer que cau és una banyadeta a la piscina de casa els sogres. Estarem 5 dies a casa d’en Joan i la Leo, molt ben acompanyats i cuidats i farem rutes i sortidetes de plaer pel voltant.
El primer matí que som a Figueres quedo amb el meu amic Joan que és a Banyoles per pujar al santuari de mare de Déu del Mont, però a les 7.15 del matí, amb tot a punt pervsortir, em truca que per problemes mecànics no pot venir. Com que ja estic llevat, esmorzat i vestit i amb la bici a sota el cul decideixo sortir jo i anar a fer una ruta que m’encanta: Cabanes, Peralada, Garriguella, Vilajoïga, ascenció a Sant Pere De Rodes i tornada per Port de la Selva i Llançà. És d’aquelles rutes maques, que creues la plana de l’Empordà, entre vinyes, oliveres i unes carreteres molt tranquil·les i poc transitades. Puges 8 km prou exigents per arribar al monestir de Sant Pere de Rodes i et trobes amb la gran vista del Cap de Creus i la badia del Port de la Selva, mentre el poble es va llevant, lentament, sense cap mena de pressa. Total és 15 d’agost.

Quan arribo a casa fem un banyet a la piscina, esmorzar i escapada de nou a Llançà, a fer un bany a una zona de roques amb aigua transparent.
El dia 16 d’agost la intenció és descansar una mica. El meu cos porta molt de tute dels últims dies i les cames comencen a estar carregades. Però anem amb l’Anna a nedar una mica al matí (2.600m) i a a la tarda improvisem una de les millors activitats de les vacances: una volta amb bici de 36 km amb l’Anna amb parada final per berenar a Peralada. De tornada a casa nou bany refrescant a la piscina.

Em sento molt feliç de poder compartir amb el meu amor prop de dues horetes de bicicleta, tot i que ella l’endemà queda aixafada d’aquesta doble sessió d’entrenament. Ho anem a celebrar mentjant-nos una bona hamburguesa a Roses.

Dissabte 17 sí que descansem del tot. Em sento estrany però també m’ho passo molt bé amb amb bona part de la família de l’Anna sopant a la fresca al pati de casa.
Com que no sé descansar dos dies seguits diumenge 18 fem la ruta amb en Joan i en Miki. Ens trobem a mig camí del Santuari de Mare de Déu del Mont, un bell paratge on Mn Cinto Verdaguer va escriure part de la seva obra. La pujada és dura, 19 km exigents però quan arribes al Santuari (1.100m d’alçada) i veus aquelles vistes de l’Empordà, el Pla de l’Estany, la Garrotxa, la badia de Roses i els Pirineus el mal de cames i el patiment anterior s'oblida ràpid.

L’endemà, últim dia a l’Empordà, vaig a córrer 11 km suaus per estirar cames.
I com tot s’acaba tornem a casa i fem un dia de relax total amb platja i ...2.000 m de natació.

El dia 21 l’Anna comença a treballar i torna a tocar recuperar la rutina, així que fem una sortideta de 85 km de bici fins a Blanes sense gaire història i una molt bona natació amb l’Anna a la tarda i 2.300m.
Si fem un resum d’aquestes dies de vacances que havien de ser de descans em surten del 5 al 21 d’agost (17 dies) el següent:
Bike: 8 activitats/ 445 km/ 18 h
Run: 11 activitats (la majoria per muntanya)/ 85 km i 8 h47’
Swim: 4 activitats i 9 km
Excursió: 35 km de pur plaer.

Hem fet molt d’esport, això sí però també hem gaudit de grans moment acompanyat de qui més estimo: l’Anna, la família i els amics. Tot això m’ha fet desconnectar de la rutina de tot l’any i m’ha demostrat una vegada més que no és més feliç qui més té sinó qui menys necessita. I jo tinc unes bambes, banyador i ulleres, una bici i sobretot a vosaltres.

Gràcies per aquest estiu TRI i un petonàs a l'Anna que aquests dies l'he vist feliç com mai.